Umelá inteligencia zachytáva pocity milovníkov syrovej sezóny v McDonald’s
Povedzte syyyr a nechajte vašu neurónovú sieť vygenerovať obrázok svojho vlastného syrového šťastia. Spoločnosť McDonald's vo svojej komunikácii opäť využíva najmodernejšie technológie, v ktorej tentoraz za pomoci AI a kľúčových slov zhmotňuje pocity milovníkov Syrovej sezóny a využíva ich v novej inovatívnej kampani.
Princíp generovania obrázkov pomocou kľúčových slov nie je vo svojej podstate zložitá vec. „Nakŕmte“ počítač pripojený k neurónovej sieti spojením slov a ten podľa vášho zadania následne vytvorí obrázok. Práve túto modernú a obľúbenú technológiu sa rozhodla využiť vo svojej poslednej kampani spoločnosť McDonald's a takto kreatívne stvárniť pocity fanúšikov obľúbenej „Syrovky“. Pre sieť reštaurácií pod zlatými oblúkmi nejde o prvý takýto projekt. Napríklad vlani zaujala mediálnu obec NFT aukciou Maestro by TMBK, výťažok z ktorej sa použil na aktivity neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities v Čechách aj na Slovensku.
V tejto novej kampani zapája McDonald's nielen AI technológie, ale aj známych slovenských a českých influencerov – Daniela Štraucha, alias GoGoManTv, Martina Hložka, aka Martina Creepa, Naomi Adachi alebo Elizabeth Kopeckú, ktorí technológiu prezentujú a edukujú svojich fanúšikov, ako ju kreatívne využiť. Spoločnosť ich zároveň na svojich sociálnych sieťach vyzýva, aby s nimi zdieľali kľúčové slová a nechali si tak vygenerovať obraz ich vlastného syrového šťastia.
„Na syrovú sezónu sa naši zákazníci tešia celý rok a doslova po nej volajú. Práve preto sme chceli, aby mali možnosť ukázať šťastie a pocity, ktoré zažívajú, keď Syrovku ochutnajú. Už teraz je z prvých obrazov jasné, že pre niektorých ide naozaj o najšťastnejšie obdobie v roku,“ uvádza Martin Troup, marketingový riaditeľ spoločnosti McDonald's.
Idea projektu vznikla v dielni digitálnej agentúry Follow Bubble. Tá zabezpečuje aj komunikáciu na sociálnych sieťach McDonald's a spoluprácu s influencermi.
„S každou kampaňou pre Mekáč sa snažíme prísť s niečím novým. Naskočiť na vlnu AI bola pre nás supervýzva. Písanie tlačových správ sme zatiaľ umelej inteligencii nezverili, ale s mekáčovskou syrovkou si našťastie poradila skvele,“ dodáva k projektu Tomáš Furák, hlavný ideamaker z Follow Bubble.
Vlastný obrázok syrového šťastia si bude môcť vytvoriť každý fanúšik, ktorý pozdieľa svoje syrové šťastie na sociálnych sieťach spoločnosti McDonald's a bude nasledovať potrebné inštrukcie.