Mladí kreatívci v Young Lions ukázali, že je treba byť hrdý na slovenské pivo
Súťaž mladých kreatívcov Young Lions bola opäť po roku prehliadkou najlepších kreatívnych nápadov na slovenskom trhu. V kategórii Print sa výborne popasovali s neľahkou témou, ktorej cieľom bolo podporiť budúcnosť slovenského piva v briefe „Za slovenské ležiaky!“.
Spoločnosť HEINEKEN Slovensko, ktorá bola už druhý rok po sebe hlavným partnerom kategórie Print, sa v zadaní pre mladých kreatívcov rozhodla poukázať na to, na čo sami často zabúdame. A to hrdosť na slovenské pivo, ktorá nám Slovákom paradoxne často chýba, napriek tomu, že slovenské pivo je uznávané a oceňované aj v zahraničí. Slovenské pivo si bezpochyby zaslúži našu pozornosť a patrí do zoznamu slovenských produktov, ktorými sa vo svete môžeme pýšiť, a ktoré spolu tvoria naše kultúrne dedičstvo.
Súťažiaci v kategórii Print sa so zadaním „Za slovenské ležiaky!“ dobre popasovali a porota mala náročnú úlohu pri volení víťazov. Z ocenenia sa napokon tešila dvojica Iveta Valentová a Václav Kudělka, ktorí poukázali na fakt, že slovenské pivo je zatienené českým. „Musíme to však nutne brať ako nevýhodu? Veď pivo z tieňa predsa chutí lepšie“ – znie odkaz víťaznej práce. Víťazná dvojica uspela v kategórii Print aj v minulom ročníku, kedy s prácou „Nastal čas zúčtovania“ reflektovala zadanie „Ak pivo, tak čapované“ – príznačné pre obdobie po dlhotrvajúcom lockdowne, ktorý poznačil Horeca segment.
„My Slováci vieme byť hrdý národ a to predovšetkým vtedy, keď sa deje niečo, čo nám tento pocit hrdosti dodáva ´zvonku´, napríklad úspechy v športe, prípadne, keď hovoríme cudzincom o tom, akú máme krásnu prírodu a hory. Avšak občas naša mentalita smeruje k prílišnému podceňovaniu sa a skromnosti, než k prirodzenej hrdosti. Ukazuje sa to najmä pri potravinách – radi sa chválime tým, že chodíme na nákupy do zahraničia a zvykneme byť kritickí k domácim výrobkom. A výnimkou nie je ani naše slovenské pivo. No skutočnosť je taká, že môžeme byť naozaj hrdí na slovenské pivo a je to niečo, čím sa vo svete môžeme kedykoľvek pochváliť. Práve preto sme týmto zadaním chceli poukázať na to, že nemáme zabúdať na to, čo máme doma. Skvelé slovenské pivo – bez ohľadu na to, či pochádza z Hurbanova, Trnavy, z Banskej Bystrice, alebo z Prešova,“ vysvetlila Radoslava Stratená, Senior brand manažérka značiek Zlatý Bažant, Corgoň a Kelt, ktoré patria do portfólia HEINEKEN Slovensko a dlhodobo patria medzi najväčšie slovenské značky.
O súťaži Young Lions
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je každoročne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola. Cieľom súťaže je podpora mladých profesionálov a tvorcov do 31 rokov z oblasti reklamy, marketingu, PR, umenia a dizajnu.