Hra línií a perspektívy

29.11.2017 11:22

Fotografie, ktoré popierajú zemskú príťažlivosť

Všetci poznáme optické klamy – ako deti sme ich považovali za kúzla a čary, radi sa nimi ale bavíme aj ako dospelí. Napríklad nemecký fotograf Max Leitner sa na hranie s perspektívou, teda uhlom pohľadu, zameral v sérii širokouhlých fotografií kombinujúcich architektúru Varšavy a mestský bežecký šport free running. Získal tak úžasné fotografie, ktoré vyzerajú ako z planéty bez gravitácie.

 

Varšava je známa svojou rozmanitou architektúrou odrážajúcou dlhú a pestrú históriu mesta. Sériu fotografií nazvanú Misleading lines (Klamlivé línie) nafotil Max pre značku Nikon, aby vytvoril obraz modernej metropoly – od interiérov ikonického Múzea histórie poľských židov a Katyňského múzea až po exteriéry stavieb, mostov a zrekonštruovaného metra tohto životom bujnejúceho mesta.

Do fotografií zakomponoval tiež profesionálneho mestského free runnera Benniho Gramsa, čo mu umožnilo hranie sa s perspektívou a vytvorenie najrôznejších optických ilúzií. Max na fotografiách strategicky umiesťuje Benniho do najkrajších varšavských architektonických štruktúr a pohráva sa s líniami budov, aby spoločne vzbudili u pozorovateľov záujem o dianie v obrazovom poli.  

„Obklopujú nás zaujímavé línie a ja som bol vždy poháňaný potenciálom fotografie toto prostredie detailne skúmať a interpretovať. Využitím línií súčasnej architektúry ako vodidla, niekedy klamlivého, mi pozorovateľ umožňuje pretransformovať bežné veci do nových vizuálnych predstáv. Abstrakciou a manipuláciou s týmito líniami prostredníctvom kompozície môžete spochybniť vnímanie priestoru pozorovateľom. Vydali sme sa do Varšavy, aby sme zistili, ako ďaleko môžeme posunúť tieto limity, a súčasne vystihli pôsobivú súčasnú architektúru mesta,“ dodáva fotograf.   

Max nafotil sériu fotografií s využitím novej vlajkovej lode digitálnych jednookých zrkadloviek Nikon formátu FX, prístroja D850. Krátke ohniskové vzdialenosti a veľká hĺbka ostrosti širokouhlých objektívov Nikkor umožnili Maxovi fotografovať varšavské malé interiéry a masívne budovy za súčasného ostrého zobrazenia v rámci celého obrazového poľa. Tieto objektívy sú ideálne na fotografovanie architektúry - výrazne zdôrazňujú perspektívu a vodiacu líniu na získanie pôsobivých snímok budov.

Max Leitner

Max Leitner sa narodil v Stuttgarte v Nemecku a svoju lásku k fotografii rozvíjal od ranného veku. V minulom desaťročí precestoval USA, Áziu a Európu. V priebehu svojho bakalárskeho štúdia v odbore Fine Arts na škole School of the Art Institute of Chicago žil v Chicagu, kde sa zameriaval predovšetkým na trendy v skúmaní mestských oblastí, architektúry a dobrodružnom životnom štýle. Od návratu v máji 2016 sústreďuje Max svoju pozornosť na vlastné projekty a klientov v Európe, Ázii a na Strednom východe. Neustále vyhľadáva nevšedné miesta a ich vizuálnu reprezentáciu ako súčasť svojho cieľa fotografovať bežne neprístupné priestory a miesta a predstavovať ich skryté architektonické vlastnosti.

www.maxleitner.com

www.instagram.com/maxleitner

 

 

 

Fotogaléria: Hra línií a perspektívy